Numawan

21 July 2008

Du chantier vers le port – From the yard to the marina

Filed under: Construction,Mise à l'eau - Launch — numawan @ 22:36
Tags: ,

Si tout va bien, mise à l’eau le vendredi 25 juillet.
If everything goes well, the launch will take place on Friday 25 July.

20 juillet 2008 – Le bateau est sorti du chantier et mis sur un camion avant d’être transporté sur 10 km jusqu’au port de Trébeurden.
20 July 2008 –
The boat is taken out of the yard and put on a truck before being transported over 10 km to Trebeurden harbour.
  

  

20 juillet 2008 – Thierry et Gwenolé avaient visiblement envie d’être pris en photo sur ou à côté du bateau aujourd’hui.
20 July 2008 –
Thierry and Gwenolé visibly wanted their picture taken on or near the boat today.
  

21 juillet 2008 – Transport et grutage du bateau au-dessus de son ber-container. Le chantier a aménagé un vieux container en ber pour faciliter la pose de la quille. Malin!
21 July 2008 –
Transport and hoist of the boat above its container-cum-cradle. The yard has transformed an old container to facilitate the installation of the keel. Smart!
  

21 juillet 2008 – La quille (3000 kg) a été rehaussée à l’aide d’un élévateur, et son sommet a été enduit d’un colle particulièrement puissante. La coque (pesée à 3100 kg à ce stade) va être maintenant descendue de manière à ce que le sommet de la quille s’insère dans le puit de quille inversé.
21 July 2008 – The 3000 kg keel has been raised somewhat with an elevator. Its top has been coated with a very strong glue. The hull (weighed at 3100 kg at this stage) will now be lowered so that the top of the keel inserts itself in the inverted keel sump.
     

21 juillet 2008 – Et voilà! Le bateau repose maintenant sur son ber improvisé et les traveaux de finition avant la mise à l’eau peuvent commencer: stratification entre la coque et la quille, enduit, ponçage, et pose de antifouling, ainsi que l’installation des safrans.
21 July 2008 – Done! The boat now rests on its improvised cradle and the finishing work before launch can start: fibreglassing hull and keel, coating, sanding, and painting the antifouling, as well as the installation of the rudders.
     

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: